Fiat možná nebude moci prodávat v Německu svá auta
Aféra „Dieselgate“ se nedotkla zdaleka jen německého Wolkswagenu. Postupně ale jistě se totiž objevují další automobilky, které s emisemi manipulovaly. Podle KBA, německého úřadu pro motorová vozidla, se to týká i italského Fiatu.
FOTO: Luis Wilker Perelo / Pixebay.com
Úřad prováděl měření, a to in nad rámec bežných kontrol emisí, u několika desítek nových automobilů. Na svých stránkách to uvedl německý Bild am Sontag s tím, že údaje o spotřebě a produkovaných emisích uváděné výrobci jsou výrazně nižší, než odpovídá skutečnosti. Přesné výsledky sice známé nejsou, list však v neděli s odvoláním a zdroje z ministerstva dopravy uveřejnil informaci, že by pro některé automobilky mohly znamenat až zákaz prodeje na německém území. Konkrétně se pak hovoří o automobilce Fiat. Testy totiž prokázaly, že se jejich emisní systém vypíná po 22 minutách provozu. Proč právě po této době? Emisní kontroly totiž běžně netrvají déle než 2o minut.
Samotný výsledek však není hlavním důvodem takových úvah. Tím se stala „neochota spolupracovat“, jak to označil německý ministr dopravy Alexander Dobrindt, který proti koncernu Fiat Crysler (FCA) vystoupil s ostrou kritikou. V pondělí se totiž jeho zástupci měsi setkat s úředníky ministerstva i pracovníky KBA. Vysvětli na ní měli právě použití svého emisního sytému. Schůzku ale představitelé FCA odvolali.